Урок для 5-А та 5-Б на 24.05.22
Тема уроку "Узагальнення. Практичне заняття. Пригадаймо найважливіше"
Мета уроку:узагальнити та систематизувати вивчений матеріал, перевірити отримані знання.
1.Опрацювати п.29:виконати практичну роботу.
2.Оберіть собі одне із запропонованих завдань та виконайте:
*На стор.204 заповніть таблицю "Історія та карта" (станція 1)
*На стор.206 заповніть таблицю "Охоронці пам'яті" (станція 5)
*На стор.207 завдання "Під стягами і корогвами" (станція 6)
2.Дом.завдання:п.29, виконати практичну роботу (обрати одне із запропонованих завдань), надіслати на пошту.
*
Урок для 5-А та 5-Б на 17.05.22
Тема уроку "Якою впродовж історії була освіта і як наукові знання впливали на буденність"
Мета уроку:визначити особливості шкільного навчання у давнину, який заклад вищої школи став першим в Україні, як освіта впливає на буденне життя українців.
1.Опрацювати п.28:ознайомтесь з новими термінами і датами-братські школи, 1574р.-перший друкований підручник на укр. землях-"Буквар" Івана Федорова, 1632 р.-почала діяти Кіївська колегія (навчальний заклад для православних),1805-заснування Харківського університету з ініціативи В.Каразіна; 1834-заснування Київського університету ім св. Володимира (перший ректор-М.Максимович).
2.Прочитайте пункт 1, зробіть висновок, яким було шкільне навчання за давнини.
3.За інформацією п.2 з'ясуйте, які вищі навчальні заклади існували в Україні в цей період.
4.Дом.завдання:п.28, виконати завдання 1-3.
Урок для 5-А та 5-Б на 10.05.22
Тема уроку "Хто заклав підвалини української історичної науки"
Мета уроку:визначити, чим уславилися видатні історики України, які стояли біля витоків історичної науки.
1.Опрацюємо п.23:познайомтесь і вивчіть (за бажанням запишіть) новий термін-Київська громада, повторіть -історичний факт, історія.
2.Прочитай пункти 1, 2. Дайте відповіді на питання:
-Про яких історичних діячів дізнались?
-Яку роль у розвитку історії як науки відіграв кожен з них?
-Розповідь про кого вразила найбільше? Чому?
3.На стор.162-163 опрацюйте історичні джерела, виконайте завдання до них.
4.Дом.завдання:п.23, на стор.163-164 оберіть та виконайте одне із завдань, надішліть на електронну пошту.
Урок для 5-А та 5-Б на 03.05.22
Тема уроку "Як історики досліджують козацьку добу"
Мета уроку:визначити, як історики довідуються про діяльність історичних постатей, які історичні постаті уособлюють козацьку добу.
1.Опрацювати п.22: вивчіть нові терміни-клейноди, історичні постаті, літопис, гетьман, уважно роздивіться візуальний матеріал.
2.Прочитайте п.1, що ви дізнались про славетного літописця Самійла Величка?
3.Про якого історичного діяча дізнались з п.2?
4.За матеріалом п.3 складіть усну розповідь про легендарного гетьмана І Мазепу.
5.Дом.завдання:п.22, на стор.157 виконайте завдання 2 (можна вказати лише цифри) і надішліть на електронну пошту.
Урок для 5-А та 5-Б на 26.04.22
Тема уроку "Дослідники історії"
Мета уроку:познайомитись з дослідженнями про найдавніші факти з історії княжих часів.
1.Опрацюйте п.21:ознайомтесь з новими термінами (за бажанням можете записати), вивчіть їх-літопис, чорноризець, Батий, історичний факт, татари, монголи.
2.Прочитавши пункт 1-3, зробіть висновки, про які історичні факти княжої доби розповідають давні літописи, назвіть їх у хронологічній послідовності.
3.Дом.завдання:п.21, на стор.149 виконайте завдання 3 (можна вказати лише цифри) і надішліть на електронну пошту.
Урок для 5-А та 5-Б на 19.04.22
Тема уроку "Узагальнення. Тематичний контроль з розділу "Історія України в пам'ятках""
Мета уроку: узагальнити та систематизувати вміння та практичні навички з вивченого розділу.
Тематичний контроль у вигляді тестових завдань за посиланням:
відкривши посиланняjoin.naurok.ua
Урок для 5-А та 5-Б на 12.04.22
Тема уроку "Які історичні пам'ятки рідного краю розповідають про минуле"
Мета уроку:визначити, які історичні пам'ятки є в нашому містечку, чому вони потребують захисту і в чому він виявляється.
1.Опрацювати п.20:роздивіться візуальний матеріал, запам'ятайте нові терміни-архітектура, ікона, грот.
2.Прочитайте текст підручника, на стор.139 ознайомтесь з пам'яткою "Як характеризувати пам'ятку архітектури".
3.Виконайте практичну роботу. Спираючись на подану пам'ятку, складіть розповідь про одну з історичних пам'яток (на власний розсуд).
4.Дом.завдання:п.20, виконати практичну роботу.
Урок для 5-А та 5-Б на 05.04.22
Тема уроку "Практичне заняття. Про що і про кого розповідає історія рідного краю"
Мета уроку:визначити, чому важливо берегти пам'ять про події та постаті історії рідного краю, вчитись складати розповіді за планом.
1.Опрацювати п.19:розгляньте зображення пам'ятників на стор.134, сформулюйте твердження, чому ці події чи історичні діячі гідні увічнення.
2.Вам запропоновано 3 завдання, оберіть перше або друге і складіть розповідь за поданим планом, результати надішліть на електронну пошту.
3.Дом.завдання:п.19, виконати практичну роботу.
Урок для 5-А та 5-Б на 29.03.22
Тема уроку "Україна незалежна"
Мета уроку:визначити найважливіші події періоду незалежності України, познайомитися з видатними діячами, які своїми здобутками прославили нашу вітчизну.
1.Опрацювати п.18: прочитайте текст підручника, ознайомтесь з новими термінами та датами -референдум, конституція, права людини, Революція Гідності, Небесна Сотня, 24.08.91-Акт проголошення незалежності України, 28.06.96-прийняття Конституції України, листопад 2013-лютий 2014-Революція Гідності (за бажанням запишіть у зошити).
2.Виконайте завдання 1-2 (стор.133),склавши стислу розповідь про сучасну Україну за поданим планом.
3.Дом.завдання:п.18, виконати завдання 1-2 на стор.133 і надіслати на електронну пошту.
2..
Урок для 5-А та 5-Б на 22.03.22
Тема уроку "Маки пам'яті, або Україна у Другій світовій війні"
Мета уроку:охарактеризувати початок та розгортання на території України Другої світової війни, вшанування пам'яті жертв війни.
1.Опрацюйте п.17: прочитайте матеріал підручника,запишіть в зошит значення нових термінів:окупація, Голокост (масове знищення євреїв), "новий порядок" (назва жорстокого нацистського режиму).
2.На стор.127 виконайте практичну роботу, обравши одне із джерел, дайте відповіді на подані питання.
3.Дом.завдання:п.17, виконайте практичну роботу і надішліть на електронну пошту.
Урок для 5-А та 5-Б на 15.03.22
Тема уроку "Жнива скорботи або Голодомор"
Мета уроку:визначити долю України після створення СРСР, ознайомитися з історичними джерелами про події в українському селі 1930-х рр.
1.Перегляньте відео з теми уроку, опрацюйте п.16: прочитайте текст підручника, запишіть в зошити значення нових термінів:
Голодомор (1932-1933)-спланований владою голод для досягнення певної мети.
Куркулі (розкуркулення-знищення заможних селян)-назва заможних селян.
Репресії-знищення політичних ворогів.
Чорні дошки-на них заносили села, які не виконали план хлібозаготівель, оточували збройними загонами, вивозили всі продовольчі запаси.
2.Дом.завдання:прочитати оповідання "Червона мітла" на стор.118-119, усно дати відповіді на запитання.Діти, хто не надіслав дві практичні роботи (по козацтву і М.Грушевському), негайно надішліть на мою електронну пошту.
Урок для 5-А та 5-Б на 15.02.22
Тема уроку "Українська революція 1917-1921 рр."
Уроки відбулися в ZOOM. Дом.завдання: п.15 (пункт 3 на стор.108-109), прочитати спогади очевидців про Українську революцію, проаналізувати джерело (фото) за поданим планом (стор.109): письмово дати відповіді на питання (їх чотири) та надіслати на електронну пошту, вивчити нові терміни.
Перегляньте відео з теми уроку.
Урок для 5-А та 5-Б на 08.02.22
Тема уроку "Практична робота. Українська козацька держава"
(Урок відбувся в ZOOM)
Дом.завдання:п.14, на стор.104 четверте питання, за планом скласти стислу розповідь про Українську козацьку державу, користуючись матеріалом пункту 3 на стор. 102-103, надіслати сьогодні на електронну пошту.
Урок для 5-А та 5-Б на 01.02.22
Тема уроку "Як українське козацтво прославилось у битвах і походах"
Метою уроку є ознайомлення з поняттям "козаки",появою перших січей-фортець та утворенням Української козацької держави-Гетьманщини.
Урок для 5-А та 5-Б на 25.01.22
Тема уроку "Чим уславилися князі Київської Русі"
Метою уроку є ознайомлення з найвизначнішими діячами Київської Русі та Галицько-Волинської держави та їх внеском у державотворчі процеси.
1.Прочитайте параграф 13 ще раз, повторіть раніше складені історичні портрети київських князів: Ольга,Володимир, Ярослав Мудрий.
2.Користуючись матеріалом на стор.96, складіть невеличкий історичний портрет про князя Данила Галицького і запишіть у зошит.
3.Дом. завдання:п.13, скласти історичний портрет князя Данила Галицького, повторіть терміни (роботи надсилати не треба, зошити зберу при зустрічі).
Урок для 5-А та 5-Б на 23.11.21
Тема уроку "Коли речі починають говорити, або що таке археологія"
Метою уроку є формування вмінь та навичок працювати з науковим текстом,виділяти головне, складати словничок.
1.На стор.58 прочитайте параграф 8.
2.Складіть словничок нових понять, витлумачте їх та вивчіть:речові джерела,археологія, музей,експонат, експозиція, нумізматика, курган.
3.Усно сформулюйте кілька правил про те, як варто ставитися до пам'яток минулого.
4.Дом. завдання: п.8, виконати вище вказані завдання.
Урок для 5-А на 13.02. та 15.04.2021
Тема уроку "Практичне заняття. Чим відрізняється наукове й мистецьке осмислення минулого."
Метою уроку є формування вмінь працювати над над історичним жанром, звернути увагу на особливості відтворення минулого в мистецьких творах.
1.На стор. 166 п.24 уважно роздивіться портрет Л.Українки.З коментаря опишіть усно зовнішність та характер її.
2.Прочитайте п.1. Про що свідчить псевдонім поетеси?
3.Прочитайте п.2,3. На основі прочитаного наведіть в зошитах 5-6 історичних фактів, які стосуються Л.Українки. Що було для Лесі Українки джерелом наснаги й творчості?
Дом. завдання: прочитати п.24, виконати вище вказане.
Урок для 5-А на 06.04. та 5-Б на 08.04.2021
Тема уроку "Сторіччя ідей, або хто заклав підвалини української історичної науки"
Метою уроку є ознайомлення з відомими історичними діячами, їх роль у розвитку історії.
1.Сьогодні працюємо над змістом п.23. Запишіть в зошит значення терміну та вивчіть його:
Київська громада-організація української інтелігенції, яка опікувалася поширенням освіти та культури серед українців.
2.Прочитайте пункт 1, дай відповіді на запитання: -Що нового довідалися про М.Грушевського? Яку роль у формуванні його світогляду відіграли батьки?
3.Спираючись на зміст пункту 2 зроби висновки, які факти свідчать, що В. Антонович брав активну участь в українському русі? Що тебе переконує в спогадах, що до В.Антоновича тогочасна молодь ставилася з надзвичайною шаною? Як В.Антонович сприяв поширенню історичних знань серед українського населення?
4.Дом. завдання: п.23, в зошитах виконайте завдання 1, 3 на стор. 164.
Перегляньте цікаву інформацію до уроку
Урок для 5-А на 19.01. та 5-Б на 21.01.2021
Тема уроку "Українське козацтво в народній пам'яті"
1.Ознайомимося зі змістом п.14 і почнемо з термінів,значення яких запишіть в зошити та вивчіть:
Козацтво-суспільний стан вільних від кріпосного права людей,які займалися господарською діяльністю й обороняли Україну від іноземних загарбників.
Зимівник-козацький хутір (поселення) для ведення господарства.
Запорізька Січ-організація українського козацтва,що сформувалася в першій половині 16ст. за дніпровськими порогами.
Козацька рада-загальні збори всіх козаків Запорозької Січі.
Козацька старшина-керівництво.
Гетьман-головний,командувач війська.
Річ Посполита-держава,яка виникла внаслідок об'єднання Польського королівства та Великого князівства Литовського.
Військо Запорозьке-назва Української козацької держави (Гетьманщини),столиця-Чигирин.
Республіка-форма правління,за якої верховна влада в державі належить народу.
1489р.-перша згадка про козаків у писемних джерелах.
2.Виконайте завдання 3 або 4(на власний розсуд) на стор.104,складіть невеличку розповідь і запишіть у зошит.
3.Дом. завдання:виконати вище вказане.
https://youtu.be/mi1YAHw-9pkРекомендую фільм до перегляду за посиланням.
Добрий день, діти!
Розпочинаємо дистанційне навчання. Сподіваюся на плідну співпрацю.
Урок для 5-А на 12.01. та 5-Б на 14.01.2021
Тема уроку "Пам'ятники найвизначнішим діячам Київської Русі та Галицько-Волинської держави"
1.Опрацюємо п.13. Запишіть в зошити число, тему уроку і терміни, які треба вивчити:
Візантія-могутня держава зі столицею Константинополем (русичі називали Царгородом).
Християнство-одна із трьох світових релігій.
Імператор-володар великої держави, створеної шляхом завоювання багатьох народів.
Мозаїка-зображення, зроблене з окремих різнокольорових шматочків скла, мармуру, каменю.
Фреска-малюнок водяними фарбами на свіжій штукатурці.
2.Прочитайте параграф,звертаючи увагу на пам'ятники історичним діячам (княгині Ользі, князю Володимиру, Данилу Романовичу).В зошитах накресліть таблицю (зразок на стор.97) та заповніть її.
3.Дом. завдання:п.13 прочитати, записати і вивчити терміни, укласти таблицю. Відразу після дистанції зошити будуть перевірені, роботи оцінені.
Урок для 5-А на 13.10 та 5-Б на 15.10
Тема уроку "Географічний та історичний простір.Робота з історичною картою"
Добрий день, п'ятикласники! Вітаю вас на своєму блозі!
Надсилайте домашні завдання на електронну пошту!
1.Працюємо над параграфом 5: прочитайте пункт 1, випишіть в зошит значення термінів "історичні карти", "легенда"та вивчіть їх.
2.На стор. 36 роздивіться історичну карту і дайте усно відповіді на запитання до неї ( запитання на стор.35)
3. На стор. 37 ознайомтесь з правилами роботи з історичною картою.
4.На стор. 38 роздивіться карту та легенду, прочитайте пункт 2.
5. На стор. 40 ознайомтесь з правилами роботи з настінною картою.
6.Дом. завдання: опрацювати п. 5, виписати і вивчити терміни.
Урок для 5-А на 10.11. та 5-Б на 12.11.2020
Тема уроку "Практичне заняття. Навчаймося роботи з картами"
1.Сьогодні будемо опрацьовувати параграф 7. Запишіть число, тему уроку та визначення терміну (вивчіть його) контурна карта.
Контурна карта-карта, на яку нанесено тільки основні елементи розмітки й обриси об'єктів без підписів та кольорів.
2.На стор. 52 прочитайте правила роботи з контурною картою та спробуйте переказати їх комусь із членів родини.
3.Оберіть собі роботу з контурною картою №1, №2 чи №3 (за бажанням) на стор. 52-54, скопіюйте одну з них на окремий аркуш і виконайте відповідне завдання, надішліть виконану роботу на електронну пошту, вказуючи чітко прізвище, клас, № контурної карти.
Добрий день..напишіть будь-ласка ваш емейл. Щоб відправити д.з....Дякую
ВідповістиВидалити