Вступ до історії 5-А, Б


Урок для 5-А та 5-Б на 24.05.22

Тема уроку "Узагальнення. Практичне заняття. Пригадаймо найважливіше"

Мета уроку:узагальнити та систематизувати вивчений матеріал, перевірити отримані знання.

1.Опрацювати п.29:виконати практичну роботу.

2.Оберіть собі одне із запропонованих завдань та виконайте:

*На стор.204 заповніть таблицю "Історія та карта" (станція 1)

*На стор.206 заповніть таблицю "Охоронці пам'яті" (станція 5)

*На стор.207 завдання "Під стягами і корогвами" (станція 6)

2.Дом.завдання:п.29, виконати практичну роботу (обрати одне із запропонованих завдань), надіслати на пошту.


*



Урок для 5-А та 5-Б на 17.05.22

Тема уроку "Якою впродовж історії була освіта і як наукові знання впливали на буденність"

Мета уроку:визначити особливості шкільного навчання у давнину, який заклад вищої школи став першим в Україні, як освіта впливає на буденне життя українців.



1.Опрацювати п.28:ознайомтесь з новими термінами і датами-братські школи, 1574р.-перший друкований підручник на укр. землях-"Буквар" Івана Федорова, 1632 р.-почала діяти Кіївська колегія (навчальний заклад для православних),1805-заснування Харківського університету з ініціативи В.Каразіна; 1834-заснування Київського університету ім св. Володимира (перший ректор-М.Максимович).

2.Прочитайте пункт 1, зробіть висновок, яким було шкільне навчання за давнини.

3.За інформацією п.2 з'ясуйте, які вищі навчальні заклади існували в Україні в цей період.

4.Дом.завдання:п.28, виконати завдання 1-3.


Урок для 5-А та 5-Б на 10.05.22

Тема уроку "Хто заклав підвалини української історичної науки"

Мета уроку:визначити, чим уславилися видатні історики України, які стояли біля витоків історичної науки.


1.Опрацюємо п.23:познайомтесь і вивчіть (за бажанням запишіть) новий термін-Київська громада,  повторіть -історичний факт, історія.

2.Прочитай пункти 1, 2. Дайте відповіді на питання:

-Про яких історичних діячів дізнались?

-Яку роль у розвитку історії як науки відіграв кожен з них?

-Розповідь про кого вразила найбільше? Чому?

3.На стор.162-163 опрацюйте історичні джерела, виконайте завдання до них.

4.Дом.завдання:п.23, на стор.163-164 оберіть та виконайте одне із завдань, надішліть на електронну пошту. 

Урок для 5-А та 5-Б на 03.05.22

Тема уроку "Як історики досліджують козацьку добу"

Мета уроку:визначити, як історики довідуються про діяльність історичних постатей, які історичні постаті уособлюють козацьку добу.


1.Опрацювати п.22: вивчіть нові терміни-клейноди, історичні постаті, літопис, гетьман, уважно роздивіться візуальний матеріал.

2.Прочитайте п.1, що ви дізнались про славетного літописця Самійла Величка?

3.Про якого історичного діяча дізнались з п.2?

4.За матеріалом п.3 складіть усну розповідь про легендарного гетьмана І Мазепу.

5.Дом.завдання:п.22, на стор.157 виконайте завдання 2 (можна вказати лише цифри) і надішліть на електронну пошту.


Урок  для 5-А та 5-Б на 26.04.22

Тема уроку "Дослідники історії"

Мета уроку:познайомитись з дослідженнями про найдавніші факти з історії княжих часів.


1.Опрацюйте п.21:ознайомтесь з новими термінами (за бажанням можете  записати), вивчіть їх-літопис, чорноризець, Батий, історичний факт, татари, монголи.

2.Прочитавши пункт 1-3, зробіть висновки, про які історичні факти княжої доби  розповідають давні літописи, назвіть їх у хронологічній послідовності.

3.Дом.завдання:п.21, на стор.149 виконайте завдання 3 (можна вказати лише цифри) і надішліть на електронну пошту. 


Урок для 5-А та 5-Б на 19.04.22

Тема уроку "Узагальнення. Тематичний контроль з розділу "Історія України в пам'ятках""

Мета уроку: узагальнити та систематизувати вміння та практичні навички з вивченого розділу.

Тематичний контроль у вигляді тестових завдань за посиланням:

Код доступу 9562948

Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посиланняjoin.naurok.ua


Урок для 5-А та 5-Б на 12.04.22

Тема уроку "Які історичні пам'ятки рідного краю розповідають про минуле"

Мета уроку:визначити, які історичні пам'ятки є в нашому містечку, чому вони потребують захисту і в чому він виявляється.

1.Опрацювати п.20:роздивіться візуальний матеріал, запам'ятайте нові терміни-архітектура, ікона, грот.

2.Прочитайте текст підручника, на стор.139 ознайомтесь з пам'яткою "Як характеризувати пам'ятку архітектури".

3.Виконайте практичну роботу. Спираючись на подану пам'ятку, складіть розповідь про одну з історичних пам'яток (на власний розсуд).

4.Дом.завдання:п.20, виконати практичну роботу.




Урок для 5-А та 5-Б на 05.04.22

Тема уроку "Практичне заняття. Про що і про кого розповідає історія рідного краю"

Мета уроку:визначити, чому важливо берегти пам'ять про події та постаті історії рідного краю, вчитись складати розповіді за планом.

1.Опрацювати п.19:розгляньте зображення пам'ятників на стор.134, сформулюйте твердження, чому ці події чи історичні діячі гідні увічнення.

2.Вам запропоновано 3 завдання, оберіть перше або друге і складіть розповідь за поданим планом, результати надішліть на електронну пошту.

3.Дом.завдання:п.19, виконати практичну роботу.


Урок для 5-А та 5-Б на 29.03.22

Тема уроку "Україна незалежна"

Мета уроку:визначити найважливіші події періоду незалежності України, познайомитися з видатними діячами, які своїми здобутками прославили нашу вітчизну.


1.Опрацювати п.18: прочитайте текст підручника, ознайомтесь з новими термінами та датами -референдум, конституція, права людини, Революція Гідності, Небесна Сотня, 24.08.91-Акт проголошення незалежності України, 28.06.96-прийняття Конституції України, листопад 2013-лютий 2014-Революція Гідності (за бажанням запишіть у зошити).

2.Виконайте завдання 1-2 (стор.133),склавши стислу розповідь про сучасну Україну за поданим планом.

3.Дом.завдання:п.18, виконати завдання 1-2 на стор.133 і надіслати на електронну пошту.

2..



Урок для 5-А та 5-Б на 22.03.22

Тема уроку "Маки пам'яті, або Україна у Другій світовій війні"

Мета уроку:охарактеризувати початок та розгортання на території України Другої світової війни, вшанування пам'яті жертв війни.

 

1.Опрацюйте п.17: прочитайте матеріал підручника,запишіть в зошит значення нових термінів:окупація, Голокост (масове знищення євреїв), "новий порядок" (назва жорстокого нацистського режиму).

2.На стор.127 виконайте практичну роботу, обравши одне із джерел, дайте відповіді на подані питання.

3.Дом.завдання:п.17, виконайте практичну роботу і надішліть на електронну пошту.



Урок для 5-А та 5-Б на 15.03.22

Тема уроку "Жнива скорботи або Голодомор"

Мета уроку:визначити долю України після створення СРСР, ознайомитися з історичними джерелами про події в українському селі 1930-х рр.


1.Перегляньте відео з теми уроку, опрацюйте п.16: прочитайте текст підручника, запишіть в зошити значення нових термінів:

Голодомор (1932-1933)-спланований владою голод для досягнення певної мети.

Куркулі (розкуркулення-знищення заможних селян)-назва заможних селян.

Репресії-знищення політичних ворогів.

Чорні дошки-на них заносили села, які не виконали план хлібозаготівель, оточували збройними загонами, вивозили всі продовольчі запаси.

2.Дом.завдання:прочитати оповідання "Червона мітла" на стор.118-119, усно дати відповіді на запитання.Діти, хто не надіслав дві практичні роботи (по козацтву і М.Грушевському), негайно надішліть на мою електронну пошту.


Урок для 5-А та 5-Б на 15.02.22

Тема уроку "Українська революція 1917-1921 рр."

Уроки відбулися в ZOOM. Дом.завдання: п.15 (пункт 3 на стор.108-109), прочитати спогади очевидців про Українську революцію, проаналізувати джерело (фото) за поданим планом (стор.109): письмово дати відповіді на питання (їх чотири) та надіслати на електронну пошту, вивчити нові терміни.

Перегляньте відео з теми уроку.




Урок для 5-А та 5-Б на 08.02.22

Тема уроку "Практична робота. Українська козацька держава"

(Урок відбувся в ZOOM)

Дом.завдання:п.14, на стор.104 четверте питання, за планом скласти стислу розповідь про Українську козацьку державу, користуючись матеріалом пункту 3 на стор. 102-103, надіслати сьогодні на електронну пошту.

Урок для 5-А та 5-Б на 01.02.22

Тема уроку "Як українське козацтво прославилось у битвах і походах"

Метою уроку є ознайомлення з поняттям "козаки",появою перших січей-фортець та утворенням Української козацької держави-Гетьманщини.


1.Сьогодні працюємо над змістом п.14. Запишіть в зошити (за бажанням) і вивчіть дати та терміни:
Зимівник-козацький хутір (поселення з 2-3 господарств) для ведення господарства.
Козаки-воїни-найманці, розбійники, захисники рідної землі.
Запорізька Січ-організація українського козацтва, що сформувалася за дніпровськими порогами.
Козацька рада-загальні збори всіх козаків Січі.
Козацька старшина-уряд на Січі.
Гетьман-командувач козацького війська.
Річ Посполита-назва держави, яка виникла внаслідок об'єднання Польського королівства та Великого князівства Литовського.
1489р.-перша згадка про козаків
1648-1657рр.-Національно-визвольна війна укр. народу проти Речі Посполитої
2.Прочитайте пункт 1, витлумачте нові слова.Дайте усно відповідь на питання:"Козаками ставали чи народжувалися?"
3.Ознайомтесь зі змістом п.2,зверніть увагу на характеристику Богдана Хмельницького (знадобиться на практичній роботі).
4.За змістом п.3 зробіть висновок про те, чому війна під проводом Б.Хмельницького вважається найвизначнішою подією козацької доби. 
5.Дом.завдання: п.14,виконати вище вказане.Надсилати лише практичні й контрольні роботи.

 

Урок для 5-А та 5-Б на 25.01.22

Тема уроку "Чим уславилися князі Київської Русі"





Метою уроку є ознайомлення з найвизначнішими діячами Київської Русі та Галицько-Волинської держави та їх внеском у державотворчі процеси.

1.Прочитайте параграф 13 ще раз, повторіть раніше складені історичні портрети київських князів: Ольга,Володимир, Ярослав Мудрий.

2.Користуючись матеріалом на стор.96, складіть невеличкий історичний портрет про князя Данила Галицького і запишіть у зошит.

3.Дом. завдання:п.13, скласти історичний портрет князя Данила Галицького, повторіть терміни (роботи надсилати не треба, зошити зберу при зустрічі).


Урок для 5-А та 5-Б на 23.11.21

Тема уроку "Коли речі починають говорити, або що таке археологія"

Метою уроку є формування вмінь та навичок працювати з науковим текстом,виділяти головне, складати словничок.

1.На стор.58 прочитайте параграф 8.

2.Складіть словничок нових понять, витлумачте їх та вивчіть:речові джерела,археологія, музей,експонат, експозиція, нумізматика, курган.

3.Усно сформулюйте кілька правил про те, як варто ставитися до пам'яток минулого.

4.Дом. завдання: п.8, виконати вище вказані завдання.

Урок для 5-А на 13.02. та 15.04.2021

Тема уроку "Практичне заняття. Чим відрізняється наукове й мистецьке осмислення минулого."

Метою уроку є формування вмінь працювати над над історичним жанром, звернути увагу на особливості відтворення минулого в мистецьких творах.

1.На стор. 166 п.24 уважно роздивіться портрет Л.Українки.З коментаря опишіть усно зовнішність та характер її.

2.Прочитайте п.1. Про що свідчить псевдонім поетеси?

3.Прочитайте п.2,3. На основі прочитаного наведіть в зошитах 5-6 історичних фактів, які стосуються Л.Українки. Що було для Лесі Українки джерелом наснаги й творчості?

Дом. завдання: прочитати п.24, виконати вище вказане.


Урок для 5-А на 06.04. та 5-Б на 08.04.2021

Тема уроку "Сторіччя ідей, або хто заклав підвалини української історичної науки"

Метою уроку є ознайомлення з відомими історичними діячами, їх роль у розвитку історії.

1.Сьогодні працюємо над змістом п.23. Запишіть в зошит значення терміну та вивчіть його:

Київська громада-організація української інтелігенції, яка опікувалася поширенням освіти  та культури серед українців.

2.Прочитайте пункт 1, дай відповіді на запитання: -Що нового довідалися про М.Грушевського? Яку роль у формуванні його світогляду відіграли батьки?

3.Спираючись на зміст пункту 2 зроби висновки, які факти свідчать, що В. Антонович брав активну участь в українському русі? Що тебе переконує в спогадах, що до В.Антоновича тогочасна молодь ставилася з надзвичайною шаною? Як В.Антонович сприяв поширенню історичних знань серед українського населення?

4.Дом. завдання: п.23, в зошитах виконайте завдання 1, 3 на стор. 164.


Перегляньте цікаву інформацію до уроку

Урок для 5-А на 19.01. та 5-Б на 21.01.2021 

Тема уроку "Українське козацтво в народній пам'яті"

1.Ознайомимося зі змістом п.14 і почнемо з термінів,значення яких запишіть в зошити та вивчіть:

Козацтво-суспільний стан вільних від кріпосного права людей,які займалися господарською діяльністю й обороняли Україну від іноземних загарбників.

Зимівник-козацький хутір (поселення) для ведення господарства.

Запорізька Січ-організація українського козацтва,що сформувалася в першій половині 16ст. за дніпровськими порогами.

Козацька рада-загальні збори всіх козаків Запорозької Січі.

Козацька старшина-керівництво.

Гетьман-головний,командувач війська.

Річ Посполита-держава,яка виникла внаслідок об'єднання Польського королівства та Великого князівства Литовського.

Військо Запорозьке-назва Української козацької держави (Гетьманщини),столиця-Чигирин.

Республіка-форма правління,за якої верховна влада  в державі належить народу.

1489р.-перша згадка про козаків у писемних джерелах.

2.Виконайте завдання 3 або 4(на власний розсуд) на стор.104,складіть невеличку розповідь і запишіть у зошит.

3.Дом. завдання:виконати вище вказане. 

https://youtu.be/mi1YAHw-9pkРекомендую фільм до перегляду за посиланням.







Добрий день, діти!

Розпочинаємо дистанційне навчання. Сподіваюся на плідну співпрацю.

Урок для 5-А на 12.01. та 5-Б на 14.01.2021

Тема уроку "Пам'ятники найвизначнішим діячам Київської Русі та Галицько-Волинської держави"

1.Опрацюємо п.13. Запишіть в зошити число, тему уроку і терміни, які треба вивчити:


Візантія-могутня держава зі столицею Константинополем (русичі називали Царгородом).

Християнство-одна із трьох світових релігій.

Імператор-володар великої держави, створеної шляхом завоювання багатьох народів.

Мозаїка-зображення, зроблене з окремих різнокольорових шматочків скла, мармуру, каменю.

Фреска-малюнок водяними фарбами на свіжій штукатурці.

2.Прочитайте параграф,звертаючи увагу на пам'ятники історичним діячам (княгині Ользі, князю Володимиру, Данилу Романовичу).В зошитах накресліть таблицю (зразок на стор.97) та заповніть її.

3.Дом. завдання:п.13 прочитати, записати і вивчити терміни, укласти таблицю. Відразу після дистанції зошити будуть перевірені, роботи оцінені.







Урок для 5-А на 13.10 та 5-Б на 15.10

Тема уроку "Географічний та історичний простір.Робота з історичною картою"

Добрий день, п'ятикласники! Вітаю вас на своєму блозі!

Надсилайте домашні завдання на електронну пошту!

1.Працюємо над параграфом 5: прочитайте пункт 1, випишіть в зошит значення термінів "історичні карти", "легенда"та вивчіть їх.

2.На стор. 36 роздивіться історичну карту і дайте усно відповіді на запитання до неї ( запитання на стор.35)

3. На стор. 37 ознайомтесь з правилами роботи з історичною картою.

4.На стор. 38 роздивіться карту та легенду, прочитайте пункт 2.

5. На стор. 40 ознайомтесь з правилами роботи з настінною картою.

6.Дом. завдання: опрацювати п. 5, виписати і вивчити терміни.



Урок для 5-А на 10.11. та 5-Б на 12.11.2020

Тема уроку "Практичне заняття. Навчаймося роботи з картами"

1.Сьогодні будемо опрацьовувати параграф 7. Запишіть число,  тему уроку та визначення терміну (вивчіть його) контурна карта.

Контурна карта-карта, на яку нанесено тільки основні елементи розмітки й обриси об'єктів без підписів та кольорів.

2.На стор. 52 прочитайте правила роботи з контурною картою та спробуйте переказати їх комусь із членів родини.

3.Оберіть собі роботу з контурною картою №1, №2 чи №3 (за бажанням) на стор. 52-54, скопіюйте одну з них на окремий аркуш і виконайте відповідне  завдання, надішліть виконану роботу на електронну пошту, вказуючи чітко прізвище, клас, № контурної карти.


1 коментар: